Kling communicatie
info@klingcommunicatie.nl
T 06 547 857 16

Keyserswey 51
2201 CX
Noordwijk


Social media Niemand kan meer om social media heen. Een klant die deze ochtend wat later is voor een bespreking, stuurt ons netjes een sms'je dat hij in de file staat. Eigenlijk was dat al niet meer nodig, want nog geen vijf minuten eerder lezen wij via Twitter dat iemand wat later is voor zijn afspraak vanwege een lange file. 

Die file is ontstaan achter een ongeluk op de A2 tussen Breukelen en Maarssen. Een paar kilometer verderop staat iemand anders stil vlak achter het ongeluk dat de file veroorzaakt. Even met de mobiele telefoon een foto van de rampplek, uploaden en hopla....het nieuws is in de wereld.  

Je kan bijna geen televisiejournaal meer kijken zonder dat er filmpjes van YouTube worden vertoond. Mensen in een publieke functie worden op straat gezet vanwege kwetsende Tweets en laatst veranderde je buurman van baan na een vacature gezien te hebben op LinkedIn.

Twitter, YouTube, Facebook, LinkedIn en nog veel meer andere websites zijn goed te gebruiken voor marketing- en communicatiedoeleinden. Daarbij gaat het natuurlijk vaak om veel praktischere voorbeelden dan het wereldkundig maken van een lange file na een spectaculair ongeluk. 

Toch vinden wij het belangrijk om de traditionele media niet te vergeten in onze marketing- en communicatiestrategie. Sommige doelgroepen zijn nu eenmaal niet te bereiken door de inzet van social media. Maar past de inzet van social media bij onze klant of wordt het tijd dat een organisatie een iets meer www-imago krijgt? Dan schieten wij uit het startblok om onze followers op de hoogte te brengen, evenementenfoto’s via Facebook te uploaden en uw bedrijfsprofiel op LinkedIn eens van een flinke update te voorzien.