Kling communicatie
info@klingcommunicatie.nl
T 06 547 857 16

Keyserswey 51
2201 CX
Noordwijk


Linda..ik kan acht lokale websites noemen!
Geplaatst op: 17-11-2011
Gistermiddag draaide mijn gedachte weer eens door. Ik kwam terug van een gesprek met een advertentieverkoper (sorry...tegenwoordig communicatie adviseur) van een uitgeverij die Noordwijk bediend. Het onderwerp laat zich vooraf raden. De ongekende advertentiemogelijkheden die de lokale media bieden.
Al tijdens het gesprek daalde mijn gedachte af naar een blog van Peter Olsthoorn. Een kleine maand geleden schreef hij voor DeNieuweReporter.nl over de doodstrijd op de lokale nieuwsmarkt. Over de dubieuze rol van de overheid

Een eenvoudig kleurenkopietje met de tarieven van de nieuwste lokale internetpagina sprankelt naast mijn papieren bekertje afkoelende thee. Ze bieden zelfs al 'Video Advertising' aan. Hoe hip!

De communicatieadviseur kent de laatste cijfers nog niet, maar de website is ‘constant stijgende’ en ‘procentueel al de best bekeken nieuwswebsite onder Noordwijkers’. Ik probeer ze tijdens het gesprek op een rijtje te zetten. Alvast voorbereid als ik ze ooit voor Linda de Mol moeten opsommen.

Daar gaan we. Dichtbij.nl, nieuwsvanhier.nl, blikopnoordwijk.nl, volmedia.nl, noordwijk.nieuws.nl, noordwijk.org, noordwijk.vandaag.nl. Wie voelt zich nu nog gepasseerd? Owja...natuurlijk de lokale omroep nens.nl met een dagelijks actueel aanbod op de radio, twitter, kabelkrant en internet.

Tegelijkertijd vraag ik mij af of het budget van mijn klant wel uitgegeven moet worden aan internet. Wellicht is de geprinte media nog een idee. Daar gaan we weer Linda! Het Leidsch Dagblad, De Woensdagkrant, de Weekendkrant, het Witte Weekblad, De Noordwijker of misschien toch het gepassioneerde Noordwijk Exclusief.

Als ze allemaal op de deur kloppen met hun verhaal ben ik een week tarieven en cijfers aan het doorspitten. Maar ondertussen is mijn nieuwsgierigheid wel gewekt. Wie wordt echt het best belezen? Wie plaatst het snelste nieuws? Wie steelt zijn verhalen en invalshoeken van een ander medium? Wie herschrijft persberichten tot artikelen?

Kortom, tijd voor prachtige stageopdracht met als titel. ‘De waarheid achter de lokale media’. Waarschijnlijk een minder tijdrovende klus om geschikte kandidaten te vinden, dan alle advertentietarieven van de lokale aanbieders goed in mij op te nemen.
« Terug